Механізми контролю

Вирішення завдань управління та контролю в DieselService служать вбудовані механізми та обробки, більшість з них доступні в підсистемах Налаштування та Додатково . Нижче представлений аналіз найбільш затребуваних механізмів.

Група механізмів «Стандартні обробки» , доступ до яких розташований у розділі Сервіс підсистеми Налаштування , об'єднала у собі кілька найбільш значущих механізмів:

  • Видалення помічених об'єктів
  • Активні користувачі
  • Пошук посилань на об'єкт
  • Проведення документів
  • Журнал реєстрації.  

«Видалення помічених об'єктів» служить механізмом контролю цілісності даних , який полягає в тому, що користувачу системи забороняється безпосереднє видалення об'єктів бази даних. Дозволяється лише позначка об'єктів видалення. Щоб остаточно видалити позначені видалення об'єкти необхідно використовувати відповідне діалогове вікно. Видалення помічених об'єктів можливе виключно в монопольному режимі запуску 1С:Підприємства. Перед видаленням відбувається пошук посилань у базі даних на об'єкти, позначені видалення. У тому випадку, якщо посилання є, а об'єкти, які посилаються, не позначені у свою чергу на видалення, видалення об'єктів не дозволяється. Таким чином, зазначений механізм забезпечує посилальну цілісність, не допускаючи появу в системі об'єктів, які посилалися б на відсутні об'єкти.

Обробка «Активні користувачі» виводить перелік тих, хто зараз працює із системою із зазначенням програми, дати та часу початку роботи, імені комп'ютера та номера сеансу:

Обробка «Проведення документів» призначена для системного запуску перепроведення всіх документів системи для впорядкування хронологічної послідовності при порушенні актуальності дати проведення або розтину проведених документів. Поряд із даною обробкою у програмі передбачена можливість проведення операцій над вибірковими документами. Цій меті є обробка «Групова обробка документів» (розділ Сервіс підсистеми Додатково ). За допомогою групової обробки можна перевести, позначати видалення або знімати таку позначку для цілої групи документів , яка задовольняє умовам відбору: період, вид документа, його статус:

Всі дії користувачів реєструються в системі та згодом можуть бути переглянуті за допомогою кількох механізмів. Один із них – стандартна обробка «Журнал реєстрації» . Якщо користувач знаходиться у формі списку активних користувачів системи, то викликати журнал реєстрації можна або за посиланням журнал на командній панелі форми, або зі списку, що випадає в результаті подвійного кліку мишею, перебуваючи на будь-якому записі в списку: Журнал реєстрації містить інформацію про те, які події відбувалися в інформаційній базі у певний момент часу або які дії виконував той чи інший користувач. При цьому докладний склад подій (перелік значень, які було змінено та історію їх змін) не реєструється.

Докладний аналіз подій, що відбулися, ведеться на основі накопичених відомостей за допомогою модуля «Зовнішній журнал подій» . Аналіз даних проводиться двома способами: 1) сформувати звіт «Аналіз журналу подій» (підсистема «Налаштування»); 2) скористатись командою «Історія змін об'єкта даних» , яка виведена на панель форми деяких документів. Формування звіту провадиться за зазначений період з урахуванням кількох критеріїв відбору. На вкладці «Основні відбори» перелічені такі критерії:

  • Користувач – користувач DieselService, який здійснив подію.
  • Вид події – перелік видів подій, що реєструються системою: Запис документа , Проведення документа , Скасування проведення документа , Запис елемента довідника , Друк документа , Видалення документа , Видалення елемента довідника .
  • Вид документа – список видів документів системи.
  • Документ – посилання конкретний документ системи.
  • Обробляти лише змінені рядки – при установці даного прапорця, журнал не потраплятиме інформація про додавання та видалення рядків табличної частини документів, а лише про зміну раніше створених рядків.

Вкладка « Відбір за реквізитами » містить список реквізитів всіх документів системи, дії над якими ми хочемо відстежити.

Підсистема Налаштування включає такі корисні функції, як:

  • Блокування системи
  • Перенесення непроведених документів
  • Правила доступності даних.

«Блокування системи» служить для блокування доступу до інформаційної бази під час додавання або оновлення програмних компонентів системи.

«Перенесення непроведених документів» передбачено для ведення політики підприємства, яка забороняє внесення змін до документів заднім числом: Після виконання перенесення значення дати непроведених документів змінюється значення реквізиту « Дата актуалізації ».

"Правила доступності даних" визначають доступ певного користувача до довідника зовнішніх обробок, про які буде сказано нижче: Під час створення нового доступу у вікні параметрів потрібно вибрати Тип об'єкта. Це може бути як Зовнішні обробки, які включають додаткові звіти, обробки, друковані форми, так і внутрішній довідник Номенклатура або будь-який інший об'єкт. Далі вибрати Користувача та безпосередній об'єкт застосування: конкретний звіт чи групу довідника. Наприкінці поставити галочки на функції перегляду, створення, редагування.

Список зовнішніх обробників системи доступний за допомогою відповідного посилання «Зовнішні обробки» підсистемі Додатково . За допомогою зовнішніх обробників здійснюється підключення зовнішніх друкованих модулів, додаткових звітів та інших програмних механізмів, які розширюють функціональні можливості системи. Наприклад, зовнішнім обробником може бути модуль імпорту даних із прайс-листа постачальника.