Контрагенти

Організація ефективної взаємодії підприємства з його клієнтами, постачальниками та покупцями – одна з найважливіших вимог, що висуваються до сучасної інформаційної системи. У програмному комплексі DieselService реалізовано повний набір інструментів, що забезпечують збирання та зберігання різних даних про клієнта, облік укладених договорів, отримання відомостей про стан взаєморозрахунків та наявність заборгованостей, облік замовлень клієнтів, довіреностей та багато іншого.

Структурований список контрагентів стає доступним при натисканні гіперпосилання «Контрагенти» або у вертикальній панелі навігації , або в горизонтальній панелі розділів (для зручності користувача вона розташована в декількох підсистемах – «Підприємство», «Склад», «Автосервіс»). Додавання нового або змінення поточного (вибраного) значення призводить до появи екранної форми довідника «Контрагенти» .

Як показано малюнку, в ДизельСервис передбачена можливість об'єднання контрагентів у групи, з довільним рівнем вкладення. Параметрами такого угруповання можуть бути, наприклад, характер взаємовідносин із контрагентами, їх організаційно-правова форма тощо. Отримати список договорів, укладених з контрагентами, можна натиснувши гіперпосилання «Договори» навігаційної панелі (підсистема «Підприємство»). Створення нового договору, а також перегляд та зміна властивостей поточного здійснюється за допомогою екранної форми списку «Договори» . Також список укладених договорів доступний на вкладці «Договори» екранної форми довідника «Контрагенти» . Облік, контроль та аналіз взаєморозрахунків із контрагентами в системі DieselService ведеться в розрізі договорів. Це означає, що будь-яка господарська операція, зафіксована в системі первинним документом, буде віднесена до певного договору, який виступає як документ-підстава для проведення цієї операції, і враховуватиметься за ним. Однак це не означає, що користувач системи зобов'язаний створювати договір з контрагентом до того моменту, як почне виписувати йому рахунки, приймати гроші або відвантажувати товари. Створення будь-якого первинного документа, що фіксує господарську операцію з контрагентом, призводить до автоматичної генерації договору з цим контрагентом, зрозуміло, якщо такий договір не було створено раніше. Договір за замовчуванням створюється з тим набором, що регламентують характер взаємодії з контрагентом параметрів, які були визначені на етапі впровадження системи. До таких параметрів відносяться, наприклад, валюта взаєморозрахунків, тип цін, що використовуються, вид оплати і так далі. Отримати детальну інформацію про стан взаєморозрахунків із контрагентами за певний період можна за допомогою звіту «Взаєморозрахунки» . Для цього необхідно натиснути посилання «Взаєморозрахунки» горизонтальної навігаційної панелі (для зручності користувача вона розташована в декількох підсистемах). При формуванні звіту, користувач може вказати безліч параметрів відбору та деталізації даних, що аналізуються, про що докладно написано у відповідній статті цього довідкового посібника. Також, інформація про взаєморозрахунки з контрагентами доступна у звіті «Картка контрагента» .