Адміністрація конфігурації
Керування системою DieselService здійснюється за допомогою набору програмних інструментів, розташованих у підсистемах Установки та Додатково . З їх допомогою можна налаштовувати численні параметри роботи системи, визначати режими доступу користувачів до різних об'єктів бази даних, відстежувати зміни, що вносяться, проводити групові операції з документами системи та багато іншого. Про механізми, що допомагають в управлінні, докладно описано у підрозділі Механізми контролю .
Налаштування системи здійснюється за допомогою:
- набору констант
- ролей та параметрів користувачів .
1. Константи – глобальні параметри системи, які зберігаються між сеансами роботи та однакові всім її користувачів. Константи застосовуються для адаптації (підстроювання) програми під потреби та специфіку кожного конкретного підприємства. Набори значень констант визначають режими створення документів, обробки даних, виведення на друк та багато іншого. Перелік констант та їх призначення описано у відповідному розділі Документації .
2. У системі DieselService передбачені механізми обмеження доступу до даних на рівні користувачів . Для входу в систему користувач має вказати своє ім'я та пароль. Для кожного користувача можна визначити набір операцій та склад об'єктів бази даних, з якими може працювати. Список користувачів доступний у довіднику Користувачі в підсистемі Налаштування . Створення нового користувача проводиться у конфігураторі, там же задаються необхідні ролі. При першому вході новоствореного користувача до системи DieselService для нього автоматично створюється картка користувача , з набором визначених параметрів "Набір за замовчуванням". Надалі, зміна параметрів користувача здійснюється за допомогою відповідної екранної форми довідника Користувачі : Значення реквізитів форми:
- користувач – службове ім'я, яке поряд із паролем буде використано при авторизації користувача у системі;
- тип цін – обмеження на кшталт цін, які може використовувати користувач під час складання товарних документів. Використовувати це обмеження можна, наприклад, з метою заборонити роздрібному продавцю виписувати видаткові документи за оптовими цінами;
- співробітник – за потреби можна зв'язати користувача системи зі значенням довідника Співробітники . Тоді це значення буде використано для автоматичного заповнення таких реквізитів документів, як: « Автор» , « Менеджер» , « Відповідальна особа» і так далі, залежно від типу документа;
- основна фірма та основна фірма СУ – значення за замовчуванням для відповідних реквізитів документів, які створює цей користувач;
- набір параметрів – вибір одного із набору параметрів користувачів, створених у системі;
- натискання кнопки « Відновити значення за промовчанням » повертає до початкового стану (відповідно до обраного набору параметрів) значення всіх персональних параметрів, які були перевизначені для поточного користувача.
Список наборів параметрів користувачів доступний у однойменному довіднику в підсистемі Налаштування.
Поєднання параметрів користувачів у набори дозволяє скоротити час на додавання нових та керування правами вже існуючих користувачів.
Для зручності пошуку значення потрібного параметра в картках користувача та набору знаходиться рядок фільтра.
Набір параметрів користувача визначає його роль системі автоматизації підприємства ДизельСервис. Якщо є кілька користувачів, виконують одні й самі функції (наприклад, кілька менеджерів з продажу, співробітників СТО, касирів тощо.), слід визначити їм однаковий набір параметрів. При необхідності окремі значення набору параметрів користувача можуть бути скориговані.
Докладніше про параметри користувачів у наступному підрозділі .