З чого почати

Рекомендуємо перші кроки роботи в програмі здійснювати поетапно за наведеним нижче планом :

  1. Організувати структуру компанії, яка спочатку ділиться за напрямами діяльності, далі кожен напрямок наповнюється об'єктами господарської діяльності, наприклад СТО, Магазин, Підприємство (адміністрація). Базовий набір: один напрямок, один об'єкт діяльності, одна фірма, один склад, один цех. Далі потрібно приступити до заведення фірм, розрахункових рахунків та кас. Складський облік можна організувати без прив'язки до конкретної фірми: достатньо одного основного складу та основного цеха, у яких вказати напрямок та об'єкт господарської діяльності. Перевірити порядок підпорядкованості господарських одиниць можна за допомогою звіту Структура підприємства, що знаходиться у підсистемі Підприємство – розділ Сервіс. Докладніше про організацію структури компанії викладено у розділі Документації Структура компанії.
  2. Заповнити розділ Константи у підсистемі Настройки. З першого разу не всі поля можливо заповнити, знадобиться заповнення інших реквізитів, таких як категорій цін, графіків роботи, тарифів тощо. У кожному разі, із цим розділом слід ознайомитися на початку роботи, т.к. він є основним у плані регулювання облікової політики підприємства, саме тут вмикаються підсистеми обліку зарплати, основних засобів, мотивації.
  3. Завести користувачів та призначити їм ролі у Конфігураторі програми. Для цього бажано звернутися до Адміністратора бази даних DieselService. Самостійно створити користувачів можна у розділі Конфігуратора Адміністрація – підрозділ Користувачі. При призначенні ролей обов'язково встановити основну - “Базовий користувач”. Далі під створеним користувачем здійснити запуск програми в режимі Підприємство/BAF . У цей момент автоматично створиться відповідний користувач у базі конфігурації. Наступний етап – заповнення користувачів у розділі Користувачі підсистеми Настройки. Особливу увагу потрібно звернути на вибір набору параметрів користувачів , при необхідності можливе створення персонального. У процесі подальшого налаштування потрібно закріпити конкретного співробітника під створеним користувачем.
  4. Структура доходів підприємства складається з доходів від продажу товарів та послуг, курсових різниць та інших доходів. Структура витрат ділиться на групи, що потім знаходить свій вираз у фінансових звітах: Зарплата (якщо використовується підсистема Зарплата), Постійні Змінні та Інші. Ці групи та їх складові є елементами довідника Види фінансових витрат , що розташований у підсистемі Фінанси. Наповнити довідник необхідно для структурування витратної частини фінансових звітів.
  5. Але для того, щоб дані про витрати потрапили до звітів, недостатньо заповнення одного довідника Види фінансових витрат, необхідно заповнити довідник Статті ФА, який знаходиться також у підсистемі Фінанси . Це довідник статей фінансового аналізу, у якому витрати займають лише частину. Стаття витрати повинна доповнювати вид витрати: наприклад, стаття "Витрати на електроенергію" у виді "Комунальні витрати", "Рекламні буклети та візитки" в “Витрати на PR та рекламу. У картці видаткової статті є поле вибору виду витрат.
  6. Ознайомитися з повним довідником статей ФА, який включає статті: видаткові, доходні, “ні дохід, ні витрата”. Більшість статей, які стосуються витрат, є зумовленими, тобто. не підлягають зміні, ними потрібно користуватися у випадках, коли вибір статті є обов'язковим (наприклад, у розрахункових документах ПКО, РКО, банківських виписках). Теж саме стосується всіх зумовлених елементів, позначених кружечком оранжевого кольору.
  7. Основними довідниками у програмі є Співробітники , Контрагенти , Номенклатура . Довідник співробітників дозволяє нараховувати та виплачувати заробітну плату конкретному співробітнику, а також обирати його виконавцем у наряд-замовленнях та заявках на обслуговування. Довідник контрагентів може бути структурований за допомогою груп на покупців/клієнтів, постачальників, співробітників, останні можуть бути підзвітними особами або, наприклад, замовниками і покупцями товарів, послуг, позичок. Сінхронізація співробітника та контрагента, якщо це одна людина, налаштовується у картці довідника Співробітники, де є поле “Контрагент”, що з посиланням у відповідний довідник Контрагенти.
  8. Доступ до довідника Співробітники є в підсистемах Підприємство та Зарплата.
  9. Доступ до довідника Контрагенти є у підсистемах Підприємство , Склад , Автосервіс.
  10. Доступ до довідника Номенклатура є у підсистемах Склад та Автосервіс. Цей довідник зручніше розподілити по групам: Послуги , Товари, Матеріали, Інвентар тощо. Широкі можливості по введенню карток товарів та послуг і залишків надає обробка Завантаження із Excel. 
  11. Заповнення основних класифікаторів (одиниць виміру, типи ремонту, типи тарифікації, категорії цін нормо-гадини, графіки роботи, показники мотивації). При встановленні конфігурації майстер первинного заповнення дозволяє завантажити декілька класифікаторів та довідників, але спеціальна обробка доступна в любий час для перезавантаження: класифікатори марок та моделей автомобілів, коди УКТЗЕД та ДКПП, Каталог послуг.
  12. За потребою потрібно ввести залишки товарів, взаєморозрахунків, грошей, основних засобів, інших активів і пасивів за допомогою документів Введення залишків товарів, Введення зашишків кредиту, Введення залишків грошей, Введення в експлуатацію, Ручних проводок (хто веде бухгалтерський облік в DieselService).
  13. Тепер можна починати працювати з документами первинного обліку.
  14. Обговорити підключення зовнішнього обладнання (ПРРО, сканеру штрих-кодів, принтеру етикеток, тощо) та платних модулей Обмін даними і Зовнішній журнал подій, обговорити зі спеціалістами DieselService налаштування регламентних завдань та резервного копіювання.