З чого почати
Рекомендуємо перші кроки роботи в програмі здійснювати поетапно за наведеним нижче планом :
- Організувати структуру компанії, яка спочатку ділиться за напрямами діяльності, далі кожен напрямок наповнюється об'єктами господарської діяльності, наприклад СТО, Магазин, Підприємство (адміністрація). Базовий набір: один напрямок, один об'єкт діяльності, одна фірма, один склад, один цех. Далі потрібно приступити до заведення фірм, розрахункових рахунків та кас. Складський облік можна організувати без прив'язки до конкретної фірми: достатньо одного основного складу та основного цеха, у яких вказати напрямок та об'єкт господарської діяльності. Перевірити порядок підпорядкованості господарських одиниць можна за допомогою звіту Структура підприємства, що знаходиться у підсистемі Підприємство – розділ Сервіс. Докладніше про організацію структури компанії викладено у розділі Документації Структура компанії.
- Заповнити розділ Константи у підсистемі Настройки. З першого разу не всі поля можливо заповнити, знадобиться заповнення інших реквізитів, таких як категорій цін, графіків роботи, тарифів тощо. У кожному разі, із цим розділом слід ознайомитися на початку роботи, т.к. він є основним у плані регулювання облікової політики підприємства, саме тут вмикаються підсистеми обліку зарплати, основних засобів, мотивації.
- Завести користувачів та призначити їм ролі у Конфігураторі програми. Для цього бажано звернутися до Адміністратора бази даних DieselService. Самостійно створити користувачів можна у розділі Конфігуратора Адміністрація – підрозділ Користувачі. При призначенні ролей обов'язково встановити основну - “Базовий користувач”. Далі під створеним користувачем здійснити запуск програми в режимі Підприємство/BAF . У цей момент автоматично створиться відповідний користувач у базі конфігурації. Наступний етап – заповнення користувачів у розділі Користувачі підсистеми Настройки. Особливу увагу потрібно звернути на вибір набору параметрів користувачів , при необхідності можливе створення персонального. У процесі подальшого налаштування потрібно закріпити конкретного співробітника під створеним користувачем.
- Структура доходів підприємства складається з доходів від продажу товарів та послуг, курсових різниць та інших доходів. Структура витрат ділиться на групи, що потім знаходить свій вираз у фінансових звітах: Зарплата (якщо використовується підсистема Зарплата), Постійні Змінні та Інші. Ці групи та їх складові є елементами довідника Види фінансових витрат , що розташований у підсистемі Фінанси. Наповнити довідник необхідно для структурування витратної частини фінансових звітів.
- Але для того, щоб дані про витрати потрапили до звітів, недостатньо заповнення одного довідника Види фінансових витрат, необхідно заповнити довідник Статті ФА, який знаходиться також у підсистемі Фінанси . Це довідник статей фінансового аналізу, у якому витрати займають лише частину. Стаття витрати повинна доповнювати вид витрати: наприклад, стаття "Витрати на електроенергію" у виді "Комунальні витрати", "Рекламні буклети та візитки" в “Витрати на PR та рекламу”. У картці видаткової статті є поле вибору виду витрат.
- Ознайомитися з повним довідником статей ФА, який включає статті: видаткові, доходні, “ні дохід, ні витрата”. Більшість статей, які стосуються витрат, є зумовленими, тобто. не підлягають зміні, ними потрібно користуватися у випадках, коли вибір статті є обов'язковим (наприклад, у розрахункових документах ПКО, РКО, банківських виписках). Теж саме стосується всіх зумовлених елементів, позначених кружечком оранжевого кольору.
- Основними довідниками у програмі є Співробітники , Контрагенти , Номенклатура . Довідник співробітників дозволяє нараховувати та виплачувати заробітну плату конкретному співробітнику, а також обирати його виконавцем у наряд-замовленнях та заявках на обслуговування. Довідник контрагентів може бути структурований за допомогою груп на покупців/клієнтів, постачальників, співробітників, останні можуть бути підзвітними особами або, наприклад, замовниками і покупцями товарів, послуг, позичок. Сінхронізація співробітника та контрагента, якщо це одна людина, налаштовується у картці довідника Співробітники, де є поле “Контрагент”, що з посиланням у відповідний довідник Контрагенти.
- Доступ до довідника Співробітники є в підсистемах Підприємство та Зарплата.
- Доступ до довідника Контрагенти є у підсистемах Підприємство , Склад , Автосервіс.
- Доступ до довідника Номенклатура є у підсистемах Склад та Автосервіс. Цей довідник зручніше розподілити по групам: Послуги , Товари, Матеріали, Інвентар тощо. Широкі можливості по введенню карток товарів та послуг і залишків надає обробка Завантаження із Excel.
- Заповнення основних класифікаторів (одиниць виміру, типи ремонту, типи тарифікації, категорії цін нормо-гадини, графіки роботи, показники мотивації). При встановленні конфігурації майстер первинного заповнення дозволяє завантажити декілька класифікаторів та довідників, але спеціальна обробка доступна в любий час для перезавантаження: класифікатори марок та моделей автомобілів, коди УКТЗЕД та ДКПП, Каталог послуг.
- За потребою потрібно ввести залишки товарів, взаєморозрахунків, грошей, основних засобів, інших активів і пасивів за допомогою документів Введення залишків товарів, Введення зашишків кредиту, Введення залишків грошей, Введення в експлуатацію, Ручних проводок (хто веде бухгалтерський облік в DieselService).
- Тепер можна починати працювати з документами первинного обліку.
- Обговорити підключення зовнішнього обладнання (ПРРО, сканеру штрих-кодів, принтеру етикеток, тощо) та платних модулей Обмін даними і Зовнішній журнал подій, обговорити зі спеціалістами DieselService налаштування регламентних завдань та резервного копіювання.