Шапка документа
При створенні документа дуже важливо правильно заповнити необхідні реквізити, які визначають параметри формування прибутку за документом, а також допоможуть сформувати коректні звіти.
У новому документі форма заповнення або повністю порожня, або заповнена даними за умовчанням, які вводяться в константах , картці фірми , параметрах користувача : У системі передбачається можливе розподіл фірми у документах на дві: для обліку взаєморозрахунків й для складського обліку. Значення за замовчуванням для фірми складського обліку встановлюється у картці фірми, яка є фірмою обліку взаєморозрахунків і фінансів. Для синхронізації фірм двох видів обліку необхідно встановити відповідну ознаку в константах. Для вибору фірм у документі у полі “Фірма” по клацанню викликається діалогове вікно “Вибір фірми”:
У формі заповнення документа присутні обов'язкові та другорядні поля для введення інформації, а також довідкові дані:
- Дата та Номер заповнюються автоматично, за потреби рекомендується змінювати лише дату документа, номер не повинен заповнюватися вручну.
- Автор (заповнюється автоматично) – це користувач, який вводить цей документ.
- Менеджер – це співробітник, за яким буде закріплено факт продажу. Надалі ця інформація використовується для формування рейтингів та розрахунку мотивації.
- Фірма та Об'єкт ХД (обов'язкові реквізити). Необхідно вказати фірму обліку фінансів і взаєморозрахунків, фірму складського обліку, об'єкт господарську діяльність (мал. 2). Можна вказати значення “за замовчуванням” у вкладці Константи .
- Контрагент та Платник (обов'язкові реквізити). При введенні Контрагента поле Платник заповнюється автоматично ідентичними даними, але користувачеві надається право зміни його значення. Платник виступає замовником робіт із наряд-замовленню. Якщо як замовник виступає юридична особа (організація), відповідний напис «Платник» змінює колір на червоний. Поруч знаходиться інформаційне поле із сальдо взаєморозрахунків із цим контрагентом.
- Автомобіль , Пробіг , Цех ремонту , Тип ремонту (обов'язкові реквізити).
- Стан (обов'язковий реквізит). Під час створення документа автоматично встановлюється у положення “Заявка”, далі в ручному режимі перемикається у положення “У роботі” та “Закрито”.
- Реквізит Опції цін (обов'язковий) відповідає за ціноутворення товарного складу документа та ціни на роботи, якщо такі відпускаються за штуку/послугу. Тут необхідно вибрати з існуючих категорій цін ту, за якою здійснюватиметься реалізація. Також можна вказати значення “за замовчуванням” у вкладці розділу Константи : “Облікова політика” – “Ціноутворення” – “Роздрібна категорія цін”. Значення цього реквізиту визначається й у договорі з контрагентом.
- Реквізит Категорія цін н/год регулює ціну роботи (послуги), якщо певний вид робіт відпускається в нормо-годинах. Необхідно вибрати з існуючих категорій цін н/год ту, за якою здійснюватиметься продаж. Також можна вказати значення “за замовчуванням” у вкладці Константи . Значення цього реквізиту визначається й у договорі з контрагентом. При зміні типу ціни нормо-години у документі користувачеві видається запит про необхідність перерахувати вартість послуг.
- Документ підстави. За потреби потрібно вибрати зі списку документ, пов'язаний із цією операцією.
- Договір (обов'язковий реквізит). Створюється автоматично після збереження нового документа, заповнюється з документа-підстави або вибирається зі списку договорів із зазначеним контрагентом.
Додаткову інформацію про заповнення форми документа можна переглянути в розділах Загальні реквізити документів та Наряд-замовлення.