Наряд-замовлення

Наряд-замовлення є основним документом для служби автосервісу. Він містить відомості про автомобіль клієнта, перелік робіт, які необхідно виконати, та перелік використаних для цього запасних частин та матеріалів. Наряд-замовлення використовують для розрахунку заробітної плати виконавців. Також його можна роздрукувати для внутрішнього користування, надсилання електронною поштою клієнту або як документальне підтвердження виконання роботи.

Наряд-замовлення, як і більшість документів, візуально та функціонально поділено на 3 частини :

  • верхня частина - "шапка" або форма документа, що містить регламентну інформацію (п. 1);
  • основна частина , що складається з декількох вкладок (таблична частина та ряд додаткових), визначає склад документа (п. 2 та 4);
  • нижня частина – «підвал» документа, містить підсумкові значення та суми основної частини, а також відповідні дані про знижки, аналоги та залишки (п. 3).

1. Верхня частина (шапка документа):  

Містить наступні дані:

Ліворуч:

  • Дата, номер (автоматично встановлюється програмою, дату змінювати можна, нормер - ні).
  • Менеджер (обирається зі списку співробітників, при подальшому аналізу можна подивитись обсяг документів по цьому менеджеру), Автор встановлюється автоматично по користувачу програми.
  • Фірма (організація), що надає послуги за цим документом (фірма фінансового та складского обліку, об'єкт господарської діяльності) при створенні встановлюється автоматично по значенню відповідних констант.
  • Об'єкт ГД, потрібний для розмежування результатів прибутку за сферами діяльності.
  • Контрагент та платник (покупець послуги ремонту, власник автомобіля, за замовчування одна особа), поряд виводиться сума заборгованості по взаєморозрахункам з контрагентом по вказаному договору.
  • Автомобіль контрагента, обирається з картки Контарагента серед автомобілів контрагента, є елементом загального довідника Автомобілі, найменування виводиться у друковані форми; подалі є кнопки держ. номер та VIN-код, дані при натисканні копіюються для цілей подальшого пошуку.
  • Пробіг автомобіля, важливий показник для насрізного контролю, наприклад, для поділу гарантійного та післягарантійного обслуговування, користувач мусить заповнювати актуальне значення при закритті документа, за замовченням встановлений програмний контроль оновлення показника при проведенні наряд-замовлення, бо ці дані  автоматично оновлюють значення пробігу в Картці автомобіля.
  • Тип ремонту (значення з відповідного класифікатора, обраний тип з одного боку може визначати ціни на запасні частини та матеріали, що відпускаються за цим замовленням, а з іншого розмежують документи при подальшому аналізі за принципом розподілення за  видами ремонту), показник винесений у константи “За замовченням”.
  • Стан документу, виділяють три стани, які користивач програми самостійно перемикає:

1) «Заявка» (автоматично встановлюємий стан програмою при створенні документу, означає запис клієнта, постановка його в чергу на обслуговування, підбір та замовлення запчастин, визначення обсягу робіт); 

2) «В роботі» (автомобіль клієнта знаходться в цеху, тобто по ньому вже виконуються роботи, є запчастини, на які формуються документи Переміщення - резерв під цей автомобіль по цьому замовленню-наряду); 

3) «Закрито» (робота за документом виконана, автомобіль готовий до видачі, а документ - до проведення).

  • Причина ремонту, заповнюється вручну, дані виводяться у друковані форми.

Праворуч

  • Опції цін та Категорії цін н/год, заповнюються автоматично по значенню відповідних констант, регулюють ціни позицій в табличній частині Наряд-замовлення (роздрібна чи оптова, вартість години роботи для клієнта).
  • Підстава - це Документ (необов'язковий реквізит, що обирається зі списку документів цього контрагенту, наприклад Заявка на обслуговування чи Звернення) і Договір (обов'язковий реквізит, головний зв'язуючий “піддокумент”, що є основним реквізитом-підставою створення кожного документу в DieselService, заповнюється автоматично чи може бути обраним із відповідного списку), нижче виводиться телефон контрагента із відповідної картки Контрагента.

Докладніше про послідовне та правильне заповнення цієї частини документа можна ознайомитись у пункті Принципи роботи з документами, звітами, довідниками .

Стосовно командної панелі документа, вона містить функцію "Підпис" , яка дозволяє заблокувати весь документ або його частину (послуги та/або товари) для внесення змін користувачами. За допомогою функціональної кнопки можна як накласти, і зняти підпис. Механізм працює за допомогою встановленого параметра користувача 333 та заповнених параметрів уповноважених підписувачів у підсистемі Налаштування . Інформація про користувача, який наклав підпис, дату та сферу її поширення міститься у спеціальній вкладці основної частини “Підписи” (докладно нижче).

2. Основна частина (Таблична частина, перша вкладка):

Вона складається з:

  • таблиці товарів та послуг (п. 2.1)
  • панелі інструментів ( панель навігації, командна панель ) знаходиться над таблицею (п. 2.2)

2.1. Шапка таблиці розкриває структуру та послідовність заповнення даних.

Таблична частина єдина для товарів та послуг , тому потрібно уважно розібратися, які поля заповнюються окремо для товарів та окремо для послуг, а які є загальними:

  • приклад товару
  • приклад послуги

Товар/Послуга – значення довідника Номенклатура . Необхідно вибрати або товар/матеріал, що відпускається за цим замовленням-порядом, або вказати виконувану операцію.

Склад/Виконавець – залежно від значення, вибраного в полі «Товар / Послуга», потрібно вказати або склад, з якого здійснюється відпуск товарів/матеріалів, або виконавця (довідник Співробітники ), який виконує зазначену операцію.

Виконавцем може бути один співробітник, бригада, що складається з кількох співробітників, або зовнішній виконавець - фірма-субпідрядник, що залучається до виконання певного виду робіт. Доступність вибору бригади відкривається у другому діалоговому вікні після натискання команди Показати все .

При виборі складу можна визначити складом Деталь клієнта . Це означає, що даний товар був переданий клієнтом для встановлення цієї деталі на автомобіль, що ремонтується. Можна вибрати значення Замовити, тоді на основі таких замовлених позицій можна сформувати документ Замовлення покупця та підібрати запчастини під клієнта. Доступність вибору виду складу відкривається у другому діалоговому вікні після натискання команди Показати все.

Код (Кат. №) та Перевага – поля, що заповнюються для Товару. Каталожний номер або артикул автоматично заповнюється з картки Товару. Перевага призначена ручного вибору партії, тобто. документа приходу, за яким буде списано обрану товарну позицію. “За умовчанням”, тобто. без вказівки Уподобання, порядок списання визначено у розділі   Констант : “Облікова політика” – “Ціноутворення” – “Метод розрахунку собівартості”.

Тип тарифу та Тариф – це вид розрахунку винагороди виконавця та числове значення обраного тарифу:

  • відсоток вартості операції (наприклад, 50%)
  • тариф нормо-години (наприклад, 200 грн/год)
  • проста сума (наприклад, 800 грн.)

Типи тарифів є елементами довідника Типи тарифікації . Значення та тип тарифу можуть бути встановлені у картці співробітника або картці послуги.

Кількість / Од. / Коеф. – поля, які відповідають за правильне відображення кількості того чи іншого товару/послуги у документі:

  • Кількість корелює з одиницею виміру (поле нижче),
  • Коефіцієнт за замовчуванням дорівнює 1000; значення встановлюється для кожної одиниці виміру, вказаної у картці товару (вкладка "Класифікатори")

Блок На складі, Резерв, Замовлено, Видано заповнюється програмою автоматично для товарної позиції:

  • На складі відображається доступна кількість товару на вибраному складі;
  • Резерв відображає зарезервовану кількість товару;
  • Замовлено показує товар, за яким сформовано Замовлення покупця ;
  • Видано визначає кількість товару, за яким проведено документ Переміщення .

Поля з цінами та сумами поділені на 2 рядки - за значенням з і без ПДВ та значенням знижки:

  • Ціна без ПДВ
  • ціна з ПДВ
  • Сума без знижки (без ПДВ)
  • Сума знижки (без ПДВ)
  • Сума без ПДВ (з урахуванням знижки)
  • Сума із ПДВ (з урахуванням знижки).

Поля заповнюються автоматично виходячи із заданих значень у шапці документа та/або картці товару/послуги або вручну. Якщо фірма не є платником ПДВ, значення полів без ПДВ збігаються.

Відпускаючи товари та матеріали, виконуючи роботи за замовленням, користувач системи має можливість надавати знижки на кожну позицію (поле “Знижка” табличної частини містить абсолютне значення знижки у валюті документа). Задати розмір або здійснити розрахунок знижки на замовлення можна за допомогою команди Знижка , розташованої на панелі інструментів табличної частини документа.

Хто продав – для кожної позиції передбачено можливість вказати, хто сприяв продажу цього товару чи послуги. Пізніше, ця інформація може бути використана при розрахунку бонусів та премій, а також у звітах з прибутку у розрізі менеджерів.

Вартість – значення собівартості товару/послуги, що автоматично розраховується програмою, на основі обраного в розділі Константи методу для Товарів та в залежності від типу та значення тарифікації для Послуги. При використанні Уподобання вартість Товару визначається за ціною, зафіксованою в документі-уподобанні ( прибуткова накладна , наряд-замовлення з типом ремонту Комплектація ).

Об'єкт ХД та Дата виконання роботи є уточнювальними характеристиками документа, що використовуються для додаткового позиційного контролю.

Коментар – поле виконує інформаційну функцію, заповнюється вручну або автоматично із заповненого поля у документі Заявка на обслуговування у разі, якщо він виступає документом підстави.

Коментар механіка – поле, що автоматично заповнюється за допомогою інтеграції з мобільним додатком АРМ Механіка .

2.2. Дії, які можна виконувати для зміни складу або змісту табличної частини документа, викликаються за допомогою команд панелі інструментів табличної частини:

Додати активує новий рядок у таблиці для вибору та заповнення позиції.

Стрілки переміщують виділений рядок табличної частини на одну позицію вище або нижче.

Знижка відкриває вікно однойменної обробки , яка допомагає розрахувати знижку різними способами.

Підбір відкриває вікно однойменної обробки , яка допомагає заповнити таблицю товарних позицій, пропонуючи більше вступної інформації.

Відбір товарів та «Відбір послуг – кнопки, що регулюють візуальне відображення табличної частини наряд-замовленню, приховуючи Товари або Послуги, або у стислому стані показуючи повний склад документа.

Активна пропозиція відкриває вікно однойменної обробки , яка за заданим алгоритмом перевіряє наявність рекомендованих для продажу аксесуарів та неліквідних товарів, а також послуг.

Оптимізація цін – при збереженні документа програма здійснює перевірку відповідності сум у документі правилам формування суміжних документів, таких як Податкова накладна та ПКО, та у разі неоднакових розрахунків пропонує оптимізувати ціни; для цих цілей служить даний механізм, який запускається вручну, і користувач сам вибирає варіант оптимізації, механізм дозволяє округлити ціни до цілих; докладніше про цю обробку в однойменному розділі .

Виправити ПДВ запускає функцію перерахунку сум у документі для коректнішого визначення ПДВ за умови наявності ціни/податку/суми, у значенні яких дробова частина складається з кількох цифр.

Оновити ціни та суми табличної частини документа дозволяє встановити актуальні ціни в документі, якщо за час роботи з документом ціни, встановлені у картці номенклатури , могли змінитися.

Задати виконавця відкриває вікно обробки «Задати групового виконавця», де вказано весь список робіт табличної частини, і можна вибрати виконавця під конкретний вид послуг.

Заповнити табличну частину документа-основи дозволяє синхронізувати заповнення пов'язаних документів.

3. Нижня частина (підвал табличної частини) включає підсумкові дані сум документа, а також інформацію про залишки та аналоги кожної виділеної позиції:

За замовчуванням активна вкладка – «Залишки» , таблиця включатиме дані про загальну кількість товару на конкретному складі, частини зарезервованої та доступної кількості:

При натисканні на вкладці «Аналоги» відображається таблиця аналогів із залишками:

Докладніше про аналоги можна прочитати у розділі «Довідники», пункт Номенклатура .

4. Додаткові вкладки в Наряд-замовленняі :

  • Додаткові витрати
  • Комісійна винагорода
  • Додатково
  • Рекомендації
  • Графік оплат
  • Підписи

Якщо у вкладках заповнена інформація, у найменуванні вкладки з'являється знак " !" або змінюється назва (для вкладки « Підписи»).

Вкладка "Додатково" містить допоміжні відомості про наряд-замовлення, такі як вид торгівлі, місце складання, довіреність, джерело інформації. Заповнення виду торгівлі цієї вкладки є обов'язковим щодо документа.

Також можна вказати майстра цеху, заповнити поле з коментарем та вибрати відповідний маркер. Поля з датою та часом прийому замовлення, початку та закінчення робіт, а також погодженої видачі автомобіля заповнюються вручну або автоматично в момент зміни значення у полі «Стан».

Ознака «Єдина послуга» служить визначальним щодо документа, друку та створення підстави для нього інших документів за особливим принципом - об'єднанням позицій на одну, задану у картці фірми.

Вкладка «Рекомендації» зберігає дані про попередні і поточні рекомендації автомобіля, що обслуговується, а також про гарантію. У зв'язку з мобільним додатком АРМ Механіка працює функція інтерактивного додавання рекомендації механіком через мобільний додаток. У разі погодження така рекомендація потрапляє до розділу з поточними.

Вкладка «Графік оплат» дозволяє встановити кінцеву дату оплати та скласти індивідуальний графік погашення заборгованості. При заповненні додаткових параметрів у Константах (вкладка «Режими», група «Документ Наряд-замовлення») у табличній формі Наряд-замовленняу з'являться дві вкладки: Додаткові витрати та Комісійна винагорода.

Додаткові витрати або не включаються до собівартості проведеного наряд-замовленню поряд з вартістю деталей, матеріалів, виробітку та одномоментно списуються як витрата господарської діяльності, або формують собівартість складової послуги (наприклад з підбору фарби) у вигляді вироблення умовного виконавця, яка в кінцевому рахунку також враховується. у витратах підприємства.

Комісійна винагорода включається до складу витрат за документом, відображається у взаєморозрахунках, враховується при розрахунку прибутку з умовним розподілом на вартість реалізованих товарів та послуг (без зміни вартості за партіями). У вкладці вибирається метод розрахунку та заповнюються поля: Послуга, Контрагент, Договір із постачальником послуг, відсоток чи суми комісії. Для зручності користувача інформація про реквізити документа та підсумкові суми можуть бути приховані.

Вкладка "Підписи" призначена для інформування про блокування частини документа Наряд-замовлення за допомогою відповідного механізму, щоб уникнути зміни введених даних. Механізм працює за допомогою встановленого параметра користувача 333 та заповнених параметрів уповноважених підписувачів у підсистемі Налаштування . Вкладка містить інформацію про момент накладання підпису, користувача та заблокованих даних (весь документ, товари та/або послуги).

Детально ознайомитися з іншими вбудованими можливостями документа Наряд-замовлення можна знайти в пункті Принципи роботи з документами, звітами, довідниками .

Наряд-замовлення може бути документом-підставою для документів Рахунок-фактура , Прибутковий касовий ордер , Видатковий касовий ордер , Акт виконаних робіт , Податкова накладна . Замовлення має кілька вбудованих друкованих форм: Акт діагностики , Заявка на ремонт, Попереднє наряд-замовлення, Наряд-замовлення, Акт виконаних робіт без виконавців.

Документ містить деякі реквізити, опис яких, зважаючи на їх частого вживання, винесено у відповідний розділ довідкового посібника – Загальні реквізити документів .