Торгівля та склад

Програмний комплекс DieselService дозволяє автоматизувати діяльність торгового підприємства, містить повний набір інструментів, необхідних для зберігання та обробки нормативно-довідкової інформації, створення електронних та друкованих форм документів, формування звітності. У цьому розробниками ДизельСервис було враховано особливості торгівлі автомобільними товарами. Структурований перелік товарів та послуг, що їх реалізує підприємство, міститься у довіднику Номенклатура . Він стає доступним при натисканні гіперпосилання «Номенклатура» в горизонтальній/вертикальній навігаційній панелі (підсистеми «Склад» та «Автосервіс»). Створення нового елемента, а також перегляд та зміна властивостей поточного здійснюється за допомогою екранної форми довідника . Для виділеної номенклатурної позиції можна отримати відомості про закупівельну та відпускну ціну, залишки на складах та наявність аналогів. Для кожної позиції передбачена можливість вказівки каталожних номерів (виробника), різних одиниць виміру, мінімально допустимих залишків на складах (які контролюватимуться системою), застосованості даної позиції в різних моделях автомобілів та багато іншого. Повний перелік реквізитів номенклатури та їх призначення подано у відповідному розділі цього довідкового посібника. Початковий стан складів підприємства, залишки на них на момент впровадження системи фіксуються документом Введення залишків товарів . Надалі для проведення операцій надходження та відвантаження товарно-матеріальних цінностей (далі – ТМЦ) передбачені відповідні документи – Прибуткова накладна та Видаткова накладна . Оформлення попередніх домовленостей на постачання товарів провадиться документом Рахунок-фактура . А для фіксації в системі операцій з переміщення , повернення , списання та оприбуткування надлишків товарів на складах передбачені відповідні електронні документи. Наведені вище електронні документи стають доступними під час натискання відповідних посилань навігаційної панелі підсистеми «Склад». Залежно від організаційно-правової форми та системи оподаткування суб'єктів господарювання, економічна ефективність від співробітництва між ними може бути різною. Наприклад, платникам ПДВ може бути невигідно співпрацювати з неплатниками. Найчастіше підприємство об'єднує у своєму складі кілька структур з різними організаційно-правовими формами та системами оподаткування. Це робиться з метою надати своїм клієнтам можливість вибору з ким робити взаєморозрахунки. Для реалізації механізму такого поділу у торгових та складських документах передбачено реквізит « Фірма СУ » (фірма складського обліку), який визначає, яке підприємство (підприємець) вироблятиме фактичну відпустку ТМЦ. Покриття витрат на ведення діяльності та одержання прибутку торговим підприємством мають на увазі існування торгової націнки – надбавки до базової (закупівельної) ціни. Крім того, крім закупівельних та відпускних роздрібних цін, обліковою політикою підприємства можуть бути передбачені проміжні категорії цін для різних контрагентів (наприклад, оптові, дрібнооптові ціни тощо). У DieselService реалізовані можливості як індивідуального вказівки величини торгової націнки кожної номенклатурної позиції (з допомогою довідника Номенклатура ), і створення правил перерахунку цін однієї категорії до іншої, залежно від різних параметрів. Це робиться за допомогою програмного механізму Менеджер націнок . Параметрами групового призначення націнки/знижки на товари можуть бути: марка ( виробник ), група товарів, категорія цін. Даний механізм незамінний при організації збутових та маркетингових акцій, розпродажах тощо. Для отримання оперативної інформації про постачання та залишки товарів на складах підприємства (у тому числі з розбивкою по партіях ), у DieselService передбачені відповідні звіти, які доступні користувачеві за допомогою верхньої навігаційної панелі підсистеми «Склад». Також система допомагає забезпечувати безперебійну роботу складу та контролювати мінімально допустимі залишки товарів на складах (мінімальна кількість кожного товару вказується за допомогою відповідного реквізиту довідника. Номенклатура ). Реалізовано звіти-нагадування про ті поставки, за які покупці ще не розрахувалися і можливості для підготовки прайс-листів та каталогів товарів , що пропонуються до продажу. Для торговельного підприємства вкрай важливим є планування закупівель з метою своєчасного та якісного задоволення купівельного попиту. Забезпечити таке планування може реалізований у DieselService облік замовлень. У системі передбачені можливості для реєстрації замовлень покупців , а також наших замовлень постачальникам . Аналіз замовлень та прийняття рішення щодо необхідності тих чи інших закупівель забезпечується за допомогою відповідних звітів . За бажання будь-яке звернення клієнта щодо того чи іншого товару може бути зафіксовано в системі.

Програмним комплексом DieselService передбачено можливість автоматизації робочого місця касира в рамках підсистеми Роздрібна торгівля . Ця підсистема надає можливість користуватися документом Видаткова накладна для відображення в обліку операцій, пов'язаних із продажем товарів зі складу, а також документом Прибутковий касовий ордер , яким оформляється надходження коштів до каси підприємства.

p align="justify"> Головною функціональною можливістю підсистеми Роздрібна торгівля є обробка Робоче місце касира (Рис. 1):

Мал. 1 – Форма обробки Робоче місце касира