Фінанси

DieselService надає всі необхідні програмні інструменти для обліку та контролю фінансового стану підприємства. Ці функції займається підсистемою “Фінанси”, тут:

Детально про структуру підприємства, планування та фінансовий аналіз можна дізнатися в розділах "Початок роботи" , "Структура компанії" , "Аналіз та планування" та в пунктах розділу "Склад конфігурації" .

Основа фінансової складової діяльності підприємства - це грамотна структура і правильний облік коштів. У програму DieselService вбудовано механізм обліку грошей та взаєморозрахунків у різних валютах.

Кошти у програмі враховуються на розрахункових рахунках. У системі передбачено розподіл рахунків на готівку ( каси підприємства ) і безготівкові ( розрахункові рахунки банках ). За умовчанням, тобто. без вибору виду, рахунок встановлюється як для обліку готівки ("каса"). Для інших випадків пропонується три варіанти виду розрахункового рахунку:

  • безготівковий,
  • каса підзвіту,
  • каса еквайрингу.

Список рахунків підприємства стає доступним при натисканні посилання «Наші грошові рахунки» навігаційної панелі підсистеми «Підприємство» : Додавання нового або зміна параметрів поточного (виділеного) рахунку призводить до появи екранної форми довідника "Наші грошові рахунки" :

"Каса підзвіту " призначена для обліку коштів, виданих працівникам підприємства під звіт, наприклад, для купівлі матеріалів або здійснення інших операцій (докладніше дивіться опис реквізитів довідника "Наші грошові рахунки" ).

"Каса еквайрингу" призначена для обліку операції оплати карткою як транзитний рахунок. При зарахуванні коштів на розрахунковий рахунок із каси еквайрингу автоматично списується сума надходження.

Для відображення та обліку грошових операцій передбачені електронні документи: "Введення залишків грошей" , "Прибутковий касовий ордер" , "Видатковий касовий ордер" , "Банківська виписка" , "Заявка на видачу грошей" , "Авансовий звіт" , "Обмін валюти" та інші.

Для всіх касових документів вбудовані друковані форми, а для необхідності друку фіскального чека до програми підключаються ЕККА/РРО .

Також передбачено можливість виключення обраних касових документів з обміну даними з 1С:Бухгалтерія чи участі у взаєморозрахунках.

Документ «Введення залишків грошей» використовується на етапі початку роботи у програмі для введення сум вхідних залишків грошей на рахунках та в касах підприємства або для коригування їх значень.

Розглянемо заповнення трьох первинних документів:

Принципи правильного оформлення документів мають на увазі послідовне заповнення реквізитів, що визначають рух коштів:

  • вибір розрахункового рахунку чи каси
  • вид операції
  • режим оплати
  • стаття фінансового аналізу

У програму вбудовано механізми багаторівневого контролю правильності заповнення, які або не дозволять записати документ з помилкою, або покажуть попередження про некоректність заповнення.

Види розрахункових рахунків було розглянуто вище.

До видів операцій належать:

  • оплата
  • передоплата
  • оплата карткою (для ПКО)
  • повернення
  • переміщення
  • зняття готівки (для ПКО)
  • інкасація (для РКО)
  • підзвіт (для РКО) або повернення підзвіту (для ПКО)
  • виплата з/п (для РКО)
  • зарахування еквайрингу (для банківської виписки)

Режими оплати можуть бути:

  • авторозподіл
  • за конкретним документом
  • не відносити на взаєморозрахунки

Режим "Авторозподіл" у зв'язку з функцією "ковзного погашення взаєморозрахунків" у Договорі з контрагентом дозволяє закривати взаєморозрахунки з оплати та передоплати у хронологічному порядку проведення документів приходу або витрати.

Режим "За конкретним документом" передбачає заповнення документа підстави.

Режим "Не відносити на взаєморозрахунки" спричиняє вибір статті фінансового аналізу з ознакою "дохід" або "витрата". Застосовується, наприклад, для прямого списання витрат за витрати без оформлення документа первинного обліку (накладної, акта тощо). Докладніше про статті фінансового аналізу розказано у відповідних розділах . Стаття зазвичай заповнюється у табличній частині документа:

Як інструмент планування та контролю за витрачанням коштів, а також запобігання несанкціонованим виплатам грошей з каси підприємства, використовується документ «Заявка на видачу грошей» : Заявка на видачу грошей за підписом уповноваженої особи є підставою для виплати з каси по РКО. Список уповноважених підписантів та сума обмеження встановлюються у списку параметрів уповноважених підписантів (підсистема «Налаштування» ). Якщо для виконання робіт автосервісом залучені сторонні виконавці, або товари, що використовуються необхідно придбати за готівку, заплановані витрати на оплату цих заходів можна внести в заявку на видачу у підзвіт грошових коштів співробітнику підприємства. Заявка на видачу грошей, як пов'язаний із замовленням-нарядом документ, відображається на додатковій панелі журналу наряд-замовлень навпроти обраного документа-підстави, бере участь у відповідному дереві документів, не формуючи при цьому рухів по регістрах та рахунках. Заявка на видачу грошей є основою створення видаткового касового ордера. Касові документи в DieselService можуть створюватися автоматично, на підставі відомостей з інших документів системи. Наприклад, користувач може створити прибутковий касовий ордер на підставі документа Наряд-замовлення .

Для обліку безготівкових коштів у системі передбачено електронний документ "Банківська виписка" . Цей документ може бути створений шляхом імпорту даних з електронних виписок, що надаються банком (у разі використання програм на кшталт «клієнт-банк»).

Також передбачені відповідні електронні документи для обліку валютообмінних операцій та авансових звітів .

Контроль залишків та руху коштів на рахунках підприємства ведеться за допомогою звіту "Гроші на рахунках" . Приклад подання результатів звіту: